رینا امیری: بدون توجه به زنان، طالبان بخشی از جامعه جهانی نیست

رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا در امور زنان افغانستان، از دیدارها و گفتگوهایی که با فعالان حقوق زنان، دیپلمات‌ها و مقام‌های کشورهای مختلف در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر این سازمان داشته است، گزارش داد.

خانم امیری در پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد که اگر طالبان به حقوق مردم افغانستان احترام نگذارد و نیمی از جمعیت این کشور را که زنان هستند، از حقوق اجتماعی خود محروم کند، نمی‌تواند انتظار داشته باشد که به عنوان بخشی از جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شود.

وی همچنین خواستار آن شد که نمایندگی موثر و معناداری از زنان و دختران افغانستان در نشست‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی مرتبط با وضعیت این کشور وجود داشته باشد.

از دیگر دیدارهای مهم نماینده آمریکا، ملاقات با همتایانش از کشورهای دارای اکثریت جمعیت مسلمان بود که طی آن سیاست‌ها و اقدامات سرکوبگرانه اخیر طالبان در قبال زنان و دختران افغانستان را محکوم کردند و آن را ناسازگار با دنیای امروز دانستند.

علاوه بر این، خانم رینا امیری با گوردون براون، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور آموزش جهانی، دیدار و از تلاش‌های او برای دفاع از حق تحصیل دختران افغانستان قدردانی کرد. وی تاکید نمود که تا زمانی که نیمی از شهروندان افغانستان از حقوق اولیه خود محروم باشند، این کشور قادر به مقابله با فقر و پیشرفت نخواهد بود.

نماینده آمریکا همچنین در حاشیه این نشست‌ها، با بانوی اول ترکیه نیز ملاقات و از او به خاطر همبستگی و حمایت‌هایش از زنان افغانستان تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

رینا امیریزنان
نظرات (0)
افزودن نظر