بانوان بازرگان در افغانستان از وضعیت بد اقتصادی خبر می‌دهند

یلدا شفق که کارگاهی برای ۳۰۰ بانو در کابل دایر کرده می‌گوید، حدود سه ماه است با کاهش مشتریان و فروش مواجه است و با وجود چالش‌های فراوان تلاش می‌کند بانوانی که نزد او کار می‌کنند مصروف بمانند.

فریبا ناصری، دیگر بانوی بازرگانی نیز اظهار داشت، بانوان به خصوص کسانی که نفقه خانواده خود را تامین می‌کنند با چالش‌های اقتصادی جدی مواجه هستند.

لینا خواستار فراهم‌سازی مکانی برای فروش تولیدات شده و تاکید ورزید تمامی دختران باید به زنان کمک کنند تا کار خود را ادامه دهند.

سلما یوسفزی، رییس اتاق بازرگانی و صنایع زنان از برگزاری نمایشگاه خزانی خبر داد و افزود که سعی می‌کنند تسهیلات بیشتری برای زنان بازرگان فراهم کنند.

یوسفزی گفت، آمار نشان می‌دهد تعداد زنان بازرگان در سال گذشته بیش از ۴۰ فیصد افزایش داشته است.

با وجود افزایش تعداد زنان فعال در بخش بازرگانی، بسیاری بر این باور هستند که چالش‌های اقتصادی و ضعف بازار کار همچنان خانواده‌ها را با چالش مواجه می‌کند. به گفته تجارت‌پیشگان، اتاق تجارت باید راهکارهای بهتری برای رفع مشکلات و افزایش فروش ارائه دهد.

شفیقه عاشقی که به تازگی وارد حرفه بازرگانی شده معتقد است، اگر حمایت مالی بیشتری از سوی مقامات صورت گیرد، زنان توان بهتری در رفع چالش‌ها و ادامه کار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

بازرگانبانوان
نظرات (0)
افزودن نظر