پیام احمد مسعود به مناسبت سالروز شهادت احمدشاه مسعود؛ راهی جز مقاومت در برابر طالبان نیست

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت پنجشیر، به مناسبت بیست و دومین سالگرد شهادت احمدشاه مسعود، پیامی منتشر کرده و در آن بر لزوم وحدت و همبستگی گروه‌های سیاسی و نظامی افغانستان برای مقابله با طالبان تاکید نموده است.

وی در این پیام ویدیویی گفته است، همان‌طور که طالبان به پیشنهاد صلح احمدشاه مسعود و برهان الدین ربانی پاسخ منفی دادند و جنگ را تحمیل کردند، به ما نیز فرصتی برای گفتگو نداده و مقاومت ادامه خواهد یافت.

آقای مسعود تاکید کرده که منافع افغانستان منوط به تشکیل حکومتی مشروع بر پایه اراده مردم است، در حالی که طالبان تنها به دنبال به رسمیت شناخته شدن توسط جامعه جهانی بدون توجه به خواست مردم افغانستان هستند.

وی همچنین از گسترش عملیات و حملات جبهه مقاومت پنجشیر طی دو سال گذشته با هدف سرنگونی حاکمیت طالبان خبر داده و ابراز امیدواری کرده که با حمایت مردم پیروزی در انتظار مقاومت است.

گفتنی است، ولایت پنجشیر آخرین ولایت افغانستان بود که در سال ۲۰۲۱ به اشغال طالبان درآمد. احمد مسعود پس از آن به تاجیکستان رفت و طی دو سال گذشته، اعلام کرده بود که اولویت وی گفتگو با طالبان برای تشکیل حکومتی مورد قبول عموم مردم افغانستان است.

بیشتر بخوانید:

احمد مسعوداحمدشاه مسعودطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر