ائتلاف ضد طالبان در سالروز شهادت احمد شاه مسعود؛ جهان نسبت به آینده افغانستان بی تفاوت نباشد

شورای عالی مقاومت برای نجات افغانستان، یک ائتلاف سیاسی مخالف طالبان، به مناسبت بیست و دومین سالگرد شهادت احمدشاه مسعود، فرمانده پیشین مجاهدین، با انتشار بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست در قبال آینده مردم افغانستان بی‌تفاوت نماند.

در این بیانیه آمده که ۲۲ سال پس از شهادت احمدشاه مسعود، افغانستان در تمام عرصه‌ها به عقب برگشته و با فاجعه‌ای تاریک مواجه شده است. شورای مقاومت خواستار پایان حکومت ظالمانه طالبان شده است.

گفتنی است، احمدشاه مسعود در سال ۲۰۰۲ توسط دو انتحاری کشته شد. وی از فرماندهان مقاومت در برابر طالبان به شمار می‌رفت و در زمان حکومت طالبان با نیروهایش علیه آنها می‌جنگید.

حامد کرزی و عبدالله عبدالله، دو مقام پیشین افغانستان نیز طی پیام‌هایی جداگانه از مبارزات احمدشاه مسعود برای آزادی کشورش قدردانی کردند.

آقای کرزی احمدشاه مسعود را یکی از بزرگترین مجاهدین افغانستان خواند که مبارزه فراموش‌نشدنی برای استقلال و آزادی کشور انجام داد.

عبدالله عبدالله نیز او را فرزند صادق و دلسوز افغانستان دانست که باور داشت چالش‌های کشور تنها با برقراری عدالت برای همه اقوام حل خواهد شد.

در زمان حکومت قبلی، احمدشاه مسعود به عنوان قهرمان ملی شناخته می‌شد و روز شهادت او تعطیل رسمی بود اما طالبان، این روز را به رسمیت نمی‌شناسد.

بیشتر بخوانید:

احمد شاه مسعود
نظرات (0)
افزودن نظر