فقر افسار گسیخته در افغانستان؛ برنامه جهانی غذا: ۹ خانواده از ده خانواده غذا ندارند

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) طی گزارشی اعلام کرد که وضعیت امنیت غذایی مردم افغانستان رو به وخامت است و و از هر ده خانوار در این کشور، ۹ خانواده غذای کافی برای مصرف ندارند.

همچنین بسیاری از کودکان بدون صرف صبحانه و با شکم گرسنه به مدرسه می‌روند که این مسئله بر یادگیری آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

برنامه جهانی غذا می‌گوید، این سازمان با کمک سایر نهادهای کمک‌رسان، هر روز به بیش از ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در مکاتب افغانستان بیسکوییت غذایی ارائه می‌کند.

برنامه جهانی غذا هشدار داده که این سازمان تنها تا ماه اکتبر منابع مالی کافی برای ادامه فعالیت‌های کمک‌رسانی در افغانستان دارد و پس از آن بدون دریافت کمک‌های فوری مالی از کشورهای حامی و سازمان‌های بین‌المللی، قادر به ارائه خدمات نخواهد بود.

این برنامه تاکید کرده، برای تداوم فعالیت‌های کمک‌رسانی تا مارس ۲۰۲۴، به بودجه‌ای معادل یک میلیارد دالر نیاز دارد تا بتواند به کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان ادامه دهد.

سایر سازمان‌های بین‌المللی نیز وخامت اوضاع انسانی و بحران شدید غذایی در افغانستان را تایید کرده‌اند. بر اساس آمارها حدود ۵۰ فیصد مردم افغانستان به خدمات صحی دسترسی ندارند و دچار گرسنگی شدید هستند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانبرنامه جهانی غذا
نظرات (0)
افزودن نظر