نامه سرگشاده جامعه مدنی افغانستان به مقامات بریتانیایی؛ دست از سفید سازی طالبان بردارید!

پس از سفر گروهی تحت عنوان «علمای دینی بریتانیا» به کابل و دیدار آن‌ها با مقامات ارشد طالبان، تعدادی از فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی افغانستان طی نامه‌ای سرگشاده از مقامات بریتانیا خواستند که به «کارزار تبلیغاتی و سفید سازی طالبان» توسط علما پایان دهند.

بر اساس این نامه، اعضای این گروه که بیشتر پاکستانی و عرب هستند، پس از بازگشت طالبان به قدرت، تبلیغات گسترده‌ای را برای تطهیر و سفیدنمایی اقدامات طالبان آغاز کرده‌اند.

آن‌ها طی سفر اخیر با شماری از مقام‌های ارشد طالبان که در خشونت‌ها علیه مردم افغانستان دست داشته‌اند، دیدار و رایزنی کردند.

امضاکنندگان این نامه که شامل فعالان حقوق بشر، استادان دانشگاه، روزنامه‌نگاران، نویسندگان و دیپلمات‌ها می‌شوند خواستار پایان دادن به «کارزار اطلاعات نادرست» این افراد و سازمان‌های وابسته به آن‌ها شدند.

پیش‌تر رسانه‌های بریتانیا گزارش‌هایی منتشر کرده بودند که نشان می‌داد دو نفر از اعضای برجسته این گروه، رهبران یک خیریه در لندن هستند که از طریق دو واسطه در ترکیه و سوریه، به گروه القاعده در سوریه کمک مالی کرده‌اند.

پس از انتشار این گزارشات، کمیسیون نظارت بر نهادهای خیریه در بریتانیا محدودیت‌های شدیدی را علیه فعالیت‌های مالی این خیریه اعمال کرد و در پی این اقدام، یکی از رهبران اصلی خیریه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بیشتر بخوانید:

افغانستانجامعه مدنی
نظرات (0)
افزودن نظر