راه‌اندازی کارزار ضد طالبانی از سوی سازمان عفو بین‌الملل

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای از مردم سراسر جهان خواسته تا با امضای آنلاین فراخوان این سازمان، خواستار پایان نقض گسترده حقوق بشر توسط طالبان در افغانستان شوند.

به گفته عفو بین‌الملل، تاکنون بیش از ۱۹۸ هزار نفر با امضای الکترونیکی این فراخوان، از حقوق مردم افغانستان دفاع کرده‌اند. این سازمان از جهانیان خواسته تا با پیوستن به این فراخوان و اعمال فشار بر طالبان، خواهان رعایت حقوق اساسی مردم افغانستان شوند.

عفو بین‌الملل به ویژه خواستار رعایت حقوق زنان و دختران از جمله حق آموزش و اشتغال شده است. همچنین خواهان پایان خشونت‌ها، قتل‌های هدفمند و ارعاب مخالفان توسط طالبان شده است. این سازمان از جامعه جهانی خواسته تا طالبان را مجبور به تامین آزادی بیان و دسترسی مردم به عدالت کند.

عفو بین‌الملل مدعی است که طالبان پس از بازگشت به قدرت به طور هدفمند مرتکب نقض حقوق بشر و جنایات جنگی شده‌اند. آن‌ها نهادهای حامی حقوق بشر را منحل و آزادی‌های مدنی مردم را سرکوب کرده‌اند. البته طالبان همواره این اتهامات را رد کرده و مدعی هستند که حقوق مردم را رعایت می‌کنند.

این فراخوان سازمان عفو بین‌الملل می‌تواند در جلب حمایت بین‌المللی برای مردم افغانستان و اعمال فشار بر طالبان برای پایبندی به حقوق بشر مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید:

سازمان عفو بین‌المللطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر