گزارش تکان‌دهنده شورای امنیت سازمان ملل از گسترش فعالیت‌های داعش در افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود در مورد تهدیدات داعش، از گسترش فعالیت‌های گروه دهشت‌افگن دولت اسلامی (داعش) در افغانستان ابراز نگرانی کرده و اعلام داشته که این موضوع وضعیت امنیتی افغانستان و منطقه را پیچیده‌تر کرده و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، شاخه خراسان داعش ظرفیت عملیاتی خود را در افغانستان افزایش داده و تعداد اعضایش به شش هزار نفر رسیده است. همچنین این گروه توانسته به تسلیحات و تجهیزات نظامی دسترسی پیدا کند.

مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که این گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده، اما برخلاف ادعاهای این گروه، گزارش‌ها حاکی از آن است که حملات اخیر داعش به مقامات طالبان در چند ولایت، باعث تقویت این گروه شده است.

گزارش شورای امنیت همچنین بر همکاری داعش با گروه‌های دهشت‌افگن منطقه از جمله القاعده و جنبش اسلامی ترکستان شرقی تاکید دارد. این گزارش مدعی شده که حتی برخی از اعضای القاعده در شبه قاره هند نیز مایل به همکاری با داعش هستند.

شورای امنیت سازمان ملل هشدار داده که صرف کشته شدن رهبران داعش نمی‌تواند دلیلی بر ضعیف شدن این گروه به لحاظ عملیاتی باشد و فعالیت‌های دهشت‌افگنانه همچنان یک تهدید جدی برای افغانستان و منطقه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

افغانستانداعش
نظرات (0)
افزودن نظر