طالبان هرگونه دخالت در کمک‌های بشردوستانه در افغانستان را رد می‌کند

شماری از مقامات طالبان به گزارشات استفاده این گروه از کمک‌های بشردوستانه به عنوان منبع درآمد واکنش نشان داده و این اتهامات را بی اساس خوانده‌اند.

ضیاءالحق تکل، سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان، در پیام تصویری ارسالی به رسانه‌ها گفت: «این ادعاها با واقعیت در تضاد است و ما آن را به شدت رد می‌کنیم»

او در ادامه مدعی شد که رژیم این گروه حکومتی مسوول است و امکانات مورد نیز برای ارائه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی را فراتر از توان مالی خود فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود، طالبان سالانه صدها هزار نفر از نیازمندان افغانستان را از درآمدهای داخلی حمایت می‌کند، از این رو استفاده از کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای این گروه غیر واقعی به نظر می‌رسد.

تکل تاکید کرد که در حال حاضر تعامل مثبت برای افغانستان و آمریکا مفیدتر از انتشار شایعات است و آمریکا اکنون از کمک‌های بشردوستانه به عنوان ابزار فشار استفاده می‌کند.

مقامات طالبان همچنین مدعی‌اند که به جای مداخله، کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی را با دقت نظارت می‌کنند تا مطمئن شوند به نیازمندان واقعی می‌رسد.

اگرچه مقامات آمریکایی و سازمان ملل مدعی هستند که شواهدی از مداخله طالبان در توزیع کمک‌ها وجود دارد، اما تاکنون جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانبشردوستانهطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر