سیلاب در افغانستان؛ طالبان: ده ها نفر کشته و زخمی شده اند

بر اساس آمار ارائه شده از سوی مقامات طالبان، سیلاب‌های اخیر در چند ولایت افغانستان منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن و وارد آمدن خسارات زیادی به منازل مسکونی و دام‌ها شده است.

شفیع الله رحیمی، سخنگوی وزارت مبارزه با رویدادهای طبیعی طالبان، اعلام کرد که طی سه روز گذشته حداقل ۳۱ نفر در سیلاب‌ها جان باخته‌اند. اما برخی منابع دیگر تلفات را بیش از این عنوان کرده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، بیشترین تلفات مربوط به ولایت میدان وردک است که در آن ۲۵ نفر جان باخته و ۴۰ نفر دیگر ناپدید شده‌اند. همچنین صدها خانه مسکونی ویران و دام‌های زیادی از بین رفته‌اند.

مقامات افغانستان هشدار داده‌اند که با توجه به ادامه بارندگی‌ها، احتمال وقوع سیلاب‌های بیشتر وجود دارد. سازمان‌های بین‌المللی نیز نسبت به بحران انسانی ناشی از سیلاب‌ها هشدار داده‌اند.

مقامات طالبان در میدان وردک تایید کرده اند که بیشتر تلفات در ولسوالی جلریز به بار آمده و زمانی روی داده که مردم برای اشتراک در یک محفل عروسی گرد هم آمده بودند.

بر اساس معلومات وزارت دولت در امور رویدادهای طبیعی طالبان، در جریان چهار ماه گذشته در سراسر افغانستان ۲۱۴ نفر در اثر رویدادهای طبیعی کشته و ۳۲۰ نفر زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانسیلابطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر