ایران کشته شدن اتباع افغانستان هنگام عبور غیرقانونی از مرز را رد کرد

پس از انتشار خبری از کشته شدن چندین شهروندن افغانستان هنگام عبور غیرقانونی از مرز ایران، دولت ایران واکنش نشان داده و این رویداد را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران، تصویری که در فضای رسانه‌ای از چند جسد با ادعای تیرباران از سوی نیروهای مرزبانی ایران هنگام عبور غیرقانونی از مرز منتشر شده است را نادرست عنوان کرده‌اند.

در این راستا، سرهنگ رضا شیراوژن، معاون اجتماعی و فرماندهی مرزبانی ایران ضمن تکذیب این خبر تاکید ورزید که در جریان روزهای گذشته هیچ برخورد مسلحانه‌ای در مرز دو کشور ایران و افغانستان روی نداده است.

آقای شیراوژن با تاکید بر اینکه تصاویر منتشر شده مربوط به مرزهای مشترک ایران و افغانستان نیست گفت، شیطنت برخی رسانه‌ها و کشورها در این رابطه دیده می‌شود.

او در ادامه بیان کرد، همزمان با آغاز تحرکات ضد انسانی در کشورهای همسایه، کشورهای اروپایی و حتی آمریکا علیه پناهجویان افغان، جریان رسانه‌ای وابسته به آن‌ها در تلاش است تا میان ایران و افغانستان دشمنی ایجاد کند.

وی در انتها از شهروندان ایرانی و افغان خواست تا فریب رسانه‌های دشمن را نخورند و بدانند که دو کشور براساس اصول برادری در کنار یکدیگر حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانغیرقانونی
نظرات (0)
افزودن نظر