بدترین فاجعه سال جاری میلادی برای پناهجویان؛ صدها پناهجو در آب غرق شدند

در یکی از بدترین فجایع سال جاری میلادی، قایق ماهیگیری حامل صدها پناهجو در آب‌های یونان غرق شد.

این قایق ماهیگیری روز گذشته در سواحل جنوبی یونان واژگون شد و دستکم ۷۰ نفر از مسافران آن تاکنون جان خود را از دست داده و ۱۰۴ نفر زنده پیدا شده‌اند.

همزمان، گارد ساحلی، کشتی‌ها و هواپیماهای بازرگانی در کنار نیروی دریایی یونان از شب گذشته عملیات بزرگی را برای یافتن پناهجویان راه‌اندازی کرده‌اند.

گارد ساحلی یونان تصاویر هوایی قایق پناهجویان را منتشر ساخته و دیده می‌شود که صدها پناهجو خارج از ظرفیت این قایق سوار بر آن شده‌اند، به نحوی که معاون شهردار شهر بندری جنوبی کالاماتا می‌گوید، براساس یافته‌های اولیه دستکم ۵۰۰ پناهجو در این قایق بوده‌اند.

یوانیس سارماس، نخست وزیر موقت یونان در پی وقوع این رویداد تلخ سه روز عزای عمومی اعلام کرده و گفته است، یونان با قربانیان قاچاقچیانی بی رحمی که از غم بشر سوء استفاده می‌کنند خواهد بود.

گارد ساحلی یونان اعلام کرده است که تاکنون ۷۹ جسد را پیدا کرده‌اند و بازماندگان شامل ۳۰ نفر از مصر، ده نفر از پاکستان، ۳۵ نفر از سوریه و دو نفر از فلسطین می‌شوند.

قایق غرق شده قصد داشته تا پناهجویان را به آب‌های ایتالیا برساند و احتمالا سفر خود را از «طبرق» در شرق لیبی آغاز کرده بود.

بیشتر بخوانید:

پناهجویانیونان
نظرات (0)
افزودن نظر