حضور مردم در پارک‌های تفریحی شهر کابل به شدت کاهش یافته است

مسوولان شماری از پارک‌های تفریحی در شهر کابل می‌گویند، پس از وضع محدودیت‌های متعدد از سوی طالبان بر وضعیت رفاهی مردم، حضور شهروندان افغان در پارک‌های تفریحی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

مسوولان می‌گویند، به دلیل سیاست‌های طالبان، عدم حضور مردم در پارک‌های سبب شده تا آن‌ها نتوانند هزینه‌های داخلی پارک‌ها را نیز برای خود کسب کنند.

حبیب‌الله زازی، مدیر پارک زازی می‌گوید، تا پیش از حکومت طالبان هر جمعه تا ۱۵ هزار نفر برای تفریح به پارک می‌آمدند اما در حال حاضر کمتر از ۳۰۰ نفر هم به پارک‌ها مراجعه نمی‌کنند.

وی در ادامه تاکید ورزیده که این کمرنگی به دلیل آن است که وزارت امر به معروف طالبان حضور زنان و دختران در پارک‌ها را ممنوع کرده و به همین دلیل حتی خانواده‌ها نیز نمی‌توانند برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت به پارک بیایند.

مالکان رستوران‌ها نیز می‌گویند که کار و بار آن‌ها در مقایسه با سال‌های پیش از رژیم خودخوانده طالبان به مراتب کاهش یافته است.

این در حالی است که وزارت امر به معروف طالبان در روزهای اولیه رژیم این گروه اعلام کرد که زنان سه روز در هفته اجازه حضور در پارک را دارند، اما به سرعت حضور آن‌ها را در تمامی روزها و ماه‌ها ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

کابلکاهش
نظرات (0)
افزودن نظر