نگاه امیدوارانه ازبکستان به گفت‌وگوهای صلح در افغانستان

دولت ازبکستان به تازگی نسبت به گفت‌وگوهای صلح در افغانستان ابراز امیدواری کرده و بر این باور است که این مذاکرات به هدر نخواهد رفت.

 

عبدالعزیز کابلوف، وزیر امور خارجه ازبکستان با اشاره به آینده سفید در مقابل روند صلح افغانستان بار دیگر تاکید ورزید که کشورش از این مذاکرات قاطعانه حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که گفت‌وگوی مستقیم میان رهبران پیکارجویان طالب و حکومت افغانستان همواره از خواسته‌های اساسی دولت افغانستان بوده و حکومت بارها بر آن تاکید کرده است.

شایان ذکر است، با وجود ده‌ها بار مذاکره میان هیئت‌های آمریکایی و پیکارجویان طالب، این گروه تا هنوز به نشستن با دولت‌مردان بر سر یک میز رضایت نداده است.

ازبکستان همواره نقش اساسی و مهمی در روند صلح افغانستان ایفا کرده، طوری که یک نشست بین‌الافغانی مشورتی را در تاشکند میزبانی کرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

ازبکستانافغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرونه خبرهای حوزه غربجنایت طالب در افغانستانجنگ طالب در افغانستانجنگ طالب وداعش در افغانستانحکومت افغانستاندرباره صلح افغانستانسفر وزیر خارجه ازبکستان به افغانستانصلح افغانستانصلح در افغانستانطالبطالب در افغانستانطالبانظلم طالب در افغانستانعبدالعزیز کاملوفکشته شدن دها طالب در افغانستانگفتگو های صلح افغانستانگفتگوهای صلح در افغانستانمذاکرات صلح افغانستانوزیر امور خارجه ازبکستانوزیر خارجه ازبکستانوصلح افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر