طالبان بدون توجه به اقتصاد ضعیف افغانستان مالیات را چند برابر می‌کنند

مالکان شماری از شرکت‌های سیاحتی در شهر کابل می‌گویند، طالبان مالیات بر دکان‌ها را چند برابر کرده و مالیات بر تابلوها و استیکرها را افزایش داده است.

این افراد تاکید ورزیده‌اند که مسوولان بدون توجه به چالش‌های مردم و رسیدگی به وضعیت وخیم اقتصاد افغانستان به هر بهانه‌ای مالیات را افزایش می‌دهند.

آن‌ها می‌گویند، در هر متر مربع تابلوی دفتر کاری این شرکت‌ها تا چهار برابر مالیات تعیین شده و مهلت پرداخت دو روزه به آن‌ها داده می‌شود، در حالی که به دلیل توقف پروازها مشتریان این شرکت‌ها به شدت کاهش یافته است.

مالکان یکی از شرکت‌های سیاحتی می‌گوید، آن‌ها اکنون مکلف به گرفته سه تا چهار نوع جواز شده‌اند و در بدل هرکدام از این نوع جوازها باید چندین برابر پول بپردازند.

مالکان یکی دیگر از شرکت‌های سیاحتی در شهر کابل می‌گویند، تنها در یک سال گذشته تا ۷۸ هزار افغانی مالیه به دلیل فشار بیش از حد از سوی طالبان پرداخت کرده‌اند.

شرکت‌های سیاحتی در حالی از بلند بودن مالیات وضع شده از سوی طالبان خبر می‌دهند که بسیاری از دفاتر سیاحتی به دلیل ناتوانی در پرداخت مالیه و یا مخالفت با سیاست این گروه در بخش مالیه مسدود شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانمالیات
نظرات (0)
افزودن نظر