طالبان از اعزام دستکم ده سفیر به کشورهای مختلف خبر داد

طالبان می‌گوید، این گروه در تلاش است تا روابط دیپلماتیک خود با دیگر کشورها را افزایش دهد و در این راستا، دستکم ده سفیر جدید به کشورهای مختلف فرستاده است.

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان گفته است، تلاش‌های این گروه برای گسترش روابط با کشورهای منطقه ادامه دارد و در این راستا دیپلمات‌های این گروه وارد این کشورها شده‌اند.

او در ادامه مدعی شد، سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های افغانستان در سایر کشورها که دیپلمات‌های طالبان در آن‌ها حضور ندارند نیز در هماهنگی با وزارت خارجه این گروه کارهای کنسولی را پیش می‌برند.

وی همچنین به ترکمنستان، روسیه، چین، ترکیه، قطر، امارات، پاکستان و ایران به عنوان کشورهایی اشاره کرد که دیپلمات‌های طالبان را پذیرفته‌اند.

اظهارات طالبان در حالی بیان می‌شود که تاکنون هیچ کشوری در دنیا این گروه را به رسمیت نشناخته و پذیرش دیپلمات‌های طالبان را تغییرات داخلی سفارتخانه معرفی کرده است.

به باور آگاهان سیاسی، کشورهای منطقه برای تسهیل روندهای بازرگانی و اقتصادی نمایندگی‌های سیاسی افغانستان را به طالبان واگذار می‌کنند و به دلیل علاقه به بازگرداندن پناهجویان افغان به کشور خودشان، نیاز به همکاری گروهی از کابل دارند.

بیشتر بخوانید:

سفیرطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر