سناتور آمریکایی از وقوع «۱۱ سپتامبر» دوباره در ایالات متحده هشدار داد

لیندزی گراهام، سناتور برجسته آمریکایی و از اعضای حزب جمهوری‌خواه در تازه‌ترین اظهارات خود به گزارش بررسی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در دوران ریاست جمهوری جو بایدن واکنش نشان داده است.

آقای گراهام با اشاره به این گزارش تاکید ورزید که رییس جمهور آمریکا دروغگو است و در ادامه او را به دروغگویی پیرامون محو تهدیدات دهشت‌افگنانه در افغانستان متهم کرد.

او در ادامه به اظهارات جنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام اشاره کرده که نسبت به تهدید جدی داعش در افغانستان و امکان سازماندهی حملات دهشت‌افگنانه در خاک آمریکا هشدار داده بود.

وی در بخشی از اظهارات خود هشدار داد که اگر آمریکا سیاست خود را تغییر ندهد، یک «۱۱ سپمتامبر» دیگر در این کشور روی خواهد داد.

این در حالی است که کاخ سفید روز ۱۷ حمل گزارش فشرده و نسخه عمومی از خروج آمریکا از افغانستان را منتشر ساخت که در آن دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین را مقصر سرنگونی دولت اشرف غنی معرفی کرده بود.

همچنین اشتباهات خروج آمریکا از افغانستان براساس گزارش کاخ سفید به دلیل ارزیابی خوشبینانه نهادهای استخباراتی آمریکا از اراده و توان ارتش از هم پاشیده شده افغانستان برای جنگ در برابر طالبان بود.

بیشتر بخوانید:

۱۱ سپتامبر
نظرات (0)
افزودن نظر