بیش از سه میلیون کودک افغان از حق تحصیل محرومند

میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف افغانستان گفته است، سه میلیون و ۷۰۰ هزار کودک در سرتاسر این کشور از نعمت تحصیل و آموزش محروم هستند.

 

آقای بلخی که در یک کنفرانس مطبوعاتی نتایج مطالعات این وزارتخانه را اعلام می‌کرد افزود، این وزارتخانه در سیاست‌های خود تحصیل دختران را در اولویت قرار داده تا راه‌حلی برای محرومیت این قشر بیابد.

سرپرست وزارت معارف در ادامه افزود، موانع موجود در مسیر تعلیم و تربیت کودکان را به دو بخش متغیر وابسته و متغیر مستقل تقسیم‌بندی کرده‌اند.

وی در ادامه به متغیر مستقل اشاره کرده و گفت، فرهنگ، امنیت و فقر سه موردی هستند که سبب شدند کودکان و به ویژه دختران از تحصیل محروم شوند.

وزارت معارف اعلام کرده است، به منظور رفع چالش‌های کمبود آموزگار زن در مکاتب کشور، هفت هزار و ۵۰۰ آموزگار استخدام شده است که در نوبت بعدی، زنان سهم ۵۰ درصدی برای این شغل خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید:

 

آموزگاران ابتداییافغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرونه خبرهای حوزه غربامنیتتعلیم و تربیتتعلیم و تربیت سیاستحقوق کودک در افغانستاندختران و زنانسیاست اور تعلیمسیاست در تعلیم و تربیتفرهنگکابلکودککودک افغانستانکودکان در افغانستانکودکان کارکودکانهکودکیمحرومیت کودکمكتب افغانستانمكتب افغانيمکاتب در افغانستانمکتبمکتب در افغانستانمیرویس بلخیوزارت معارفوزارت معارف افعانستانوزارت معارف جمهوري اسلامي افغانستانوزارت معارف جمهوری اسلامی افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر