اداره نجات کودکان خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه و لیسه افغانستان شد

اداره نجات کودکان می‌گوید، اگر طالبان ممنوعیت تحصیل دختران در مکاتب متوسطه و لیسه را لغو نکند، خطر افزایش ازدواج‌های زیر سن و گسترش فقر در کشور افزایش خواهد یافت.

در بیانیه این اداره آمده است، مکاتب افغانستان در حالی برای آغاز سال تعلیمی جدید آماده می‌شوند که دختران بالاتر از صنف ششم باید در خانه بمانند و اجازه حضور در مکتب را ندارند.

در این بیانیه همچنین آمده است، از زمان بازگشت طالبان به قدرت، بیشتر از سه میلیون دختر که در مکاتب متوسطه و لیسه درس می‌خواندند از آموزش محروم شده‌اند.

اولیور فرانچی، رییس اجراییه این اداره در افغانستان می‌گوید، افغانستان تنها کشور در جهان است که دختران بالاتر از صنف ششم در آن اجازه حضور در مکاتب را ندارند.

با این حال، آقای فرانچی اذعان کرد، دختران افغان برای رفتن به مکاتب تلاش می‌کنند و می‌دانند که موفقیت بهترین راه برای پیشرفت آن‌ها است.

وی همچنین افزود، هر روزی که دختران به مکتب نروند یک روز برای جامعه‌ای که به داکتران، معلمان و افراد مسلکی نیاز دارد می‌گذرد.

این در حالی است که طالبان هیچ توجهی به هشدار و انتقادات جهانی مبنی بر توقف آموزش در کشور نمی‌کنند و به صورت مداوم شریعت اسلامی را بهانه اقدامات افراطی خود می‌سازند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانمکاتب دخترانه
نظرات (0)
افزودن نظر