حزب ملی آزادی افغانستان به رهبری رحمت‌الله نبیل اعلام موجودیت کرد

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان با ارائه طرحی موسوم به «حکومتداری غیرمتمرکز» از تشکیل حزب جنبش ملی آزادی افغانستان خبر داد.

در منشور منتشر شده این حزب آمده است که از دلایل فروپاشی نظام‌ها در افغانستان، تمرکز قدرت در دست یک فرد یا گروه بوده است و باید نظامی مردم سالار و انتخابی سر کار آید.

در این منشور تاکید شده که جمعی از شهروندان افغانستان مسوولیت تاریخی خود در شرایط سخت برحال کشور را درک کرده و برای برابری و آزادی،‌ بازگرداندن اقتدار سیاسی به مردم به عنوان صاحبان کشور و استفاده از روش‌ها و وسایل مختلف در مبارزه سیاسی، این جنبش را راه‌اندازی کرده‌اند.

در بخشی از منشور جنبش ملی آزادی افغانستان آمده است که قدرت تصمیم‌گیری در رده‌های مدیریت سیاسی و سیاست‌سازی و رده‌های اداری و حکومتداری برای ارائه و تامین خدمات عامه باید بر مبنای قوانین کارا توزیع و غیرمتمرکز شود.

این حزب در منشور خود تصریح کرده است که افغانستان آینده، افغانستانی است که نظام جمهوری مبتنی بر ارزش‌های جهان‌شمول و پذیرفته شده شهروندی و مردم سالار دارد.

این در حالی است که طالبان در گذشته به تشکیل احزاب مختلف واکنش نشان داده و گفته است که رهبران این احزاب پیشینه بسیار بدی در کشور داشتند.

بیشتر بخوانید:

حزب ملی آزادی افغانستانرحمت‌الله نبیل
نظرات (0)
افزودن نظر