آمریکا در واکنش به ممنوعیت کار زنان: در کنار مردم افغانستان هستیم

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تداوم ممنوعیت کار و تحصیل بانوان در افغانستان گفت، این اقدام طالبان در تضاد با تعهدات طالبان در برابر مردم افغانستان و جامعه جهانی است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان در یک نشست خبری تاکید ورزید که واشنگتن همواره از مردم افغانستان حمایت خواهد داشت.

آقای پرایس افزود، آمریکا از این واقعیت که اقدامات طالبان تاثیر منفی و ناسازگاری روی تعهدات آن‌ها قرار داده چشم‌پوشی نخواهد کرد و همیشه در کنار مردم این کشور خواهد بود.

همزمان، طالبان مدعی شده است که به تعهدات خود پایبند است و پس از نهایی شدن سازوکارهای مورد نیاز، بانوان اجازه کار و تحصیل را خواهند یافت.

آقای مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که این گروه به حقوق زنان و مردان تحت شریعت اسلامی متعهد است و در این بخش تعهدات خود را عملی خواهد ساخت.

در عین حال،‌ ستانه‌گل شیرزاد، آگاه مسائل سیاسی می‌گوید، اگر طالبان به دنبال صلح و ثبات در افغانستان هستند، باید به این خواسته جهانی پاسخ مثبت بدهند و راه را برای گفتگوهای بین‌الافغانی و حل تمامی چالش ها باز کنند.

این در حالی است که شماری از سازمان‌های بین‌المللی، از جمله صندوق نجات کودکان سازمان ملل فعالیت‌های خود را در اعتراض به ممنوعیت کار زنان در موسسات غیردولتی متوقف کردند.

آمریکازنان
نظرات (0)
افزودن نظر