برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل پیرامون زنان افغانستان پشت درهای بسته

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته جلسه‌ای فوق‌العاده پیرامون محدودیت‌های طالبان در قبال زنان افغانستان تشکیل داده است.

نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد نوشته است که این نشست به پیشنهاد ژاپن و امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

آقای فایق افزود، در این نشست، رزا اوتانبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز سخنرانی کرده است.

وی در ادامه اذعان کرد که علاوه بر خانم اوتانبایوا، خانم کترین وصل، مدیر اجرایی یونیسف و آقای دیوید میلیبند، رییس کمیته بین‌المللی نجات نیز سخنرانی کرده‌اند.

گفتنی است، در جریان این نشست به ارزیابی تصمیم‌های طالبان در قبال زنان و عواقب این تصمیم‌ها بر کمک‌های بشردوستانه پرداخته شده است.

در عین حال، دبیرکل سازمان ملل حمله به حقوق زنان و دختران را به باد انتقاد گرفته و گفته است که تصمیمات اخیر طالبان سبب تبعیض جنسیتی می‌شود و روند پیشرفت کشور را دچار چالش خواهد کرد.

در آستانه برگزاری این نشست نیز، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار اعلامیه‌ای از سازمان ملل خواسته تا به موضوع لغو محدودیت‌های زنان در بخش کار و آموزش توجه ویژه داشته باشد.

این در حالی است که طالبان از چهار هفته پیش به این سو، دختران را از تحصیل در دانشگاه‌ها منع کرده و حضور آن‌ها برای کار در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی را نیز ممنوع اعلام کردند

افغانستانزنانسازمان مللشورای امنیت سازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر