عواقب محدودیت‌های طالبان بر زنان؛ استرالیا مسابقه کریکت با افغانستان را لغو کرد

به دنبال وضع محدودیت‌های گسترده علیه زنان در افغانستان از سوی طالبان، تیم ملی کریکت استرالیا اعلام کرده است که بازی دوستانه پیش‌رو با تیم ملی افغانستان را لغو کرده است.

در اعلامیه منتشر شده از سوی این تیم آمده است که پس از مشوره‌های زیاد، تیم ملی کریکت استرالیا تصمیم گرفته در اعتراض به محدودیت‌های طالبان علیه زنان و دختران افغان، از رویارویی با تیم ملی این کشور خودداری کند.

در بخشی از این اعلامیه تاکید شده است که این تصمیم به دنبال منع تحصیل دختران در دانشگاه‌ها و ممنوعیت کار کردن زنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی گرفته شده است.

به گفته مسوولان تیم ملی کریکت استرالیا، پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، محدودیت‌های آن‌ها بر زنان از جمله جلوگیری از حضور در رشته‌های ورزشی افزایش یافته است و این اقدام به شدت محکوم است.

همچنین آمده است که کریکت استرالیا به حمایت از رشد زنان و مردان در عرصه‌های ورزشی در سراسر جهان به شمول افغانستان متعهد است و به همکاری خود با بورد کریکت افغانستان برای بهبود شرایط زنان و دختران این کشور ادامه خواهد داد.

این در حالی است که طالبان در ۱۶ ماه حاکمیت خود، علاوه بر اینکه زنان و دختران را از تحصیل در مکاتب و دانشگاه‌ها و کار کردن در ادارات دولتی و غیردولتی منع کرده‌اند، اجازه رفتن به پارک، حمام‌های عمومی، سفر بدون محرم شرعی و ورود به کلپ‌های ورزشی را نیز از آن‌ها گرفته‌اند.

استرالیاافغانستانزنانطالبانکریکت
نظرات (0)
افزودن نظر