افغان‌ها، بیشترین درخواست پناهندگی در آلمان پس از سوریه

دولت آلمان اعلام کرده است که سال گذشته، بیشتر از ۲۴۴ هزار درخواست پناهندگی در این کشور به ثبت رسیده و بیشتر از یک میلیون نفر از اوکراین وارد این کشور شده‌اند.

دولت آلمان گفته است که از رهگذر تعداد درخواست‌های پناهندگی، شهروندان سوریه در جایگاه اول قرار دارند و در جایگاه دوم شهروندان افغانستان حضور یافته‌اند.

به گفته این مقامات، شهروندان ترکیه نیز در ردیف سوم درخواست پناهندگی هستند و اتباع عراقی نیز در رده بعدی قرار دارند.

با این حال، دولت آلمان تا هنوز جزئیات کامل‌تری ارائه نکرده و مشخص نیست که چه تعداد تبعه افغان در آلمان درخواست پناهندگی ثبت کرده‌اند.

دولت گفته است که تعداد پناهجویان وارد شده به آلمان در مقایسه با سال ۲۰۲۱ میلادی، در حدود ۲۷.۹ فیصد افزایش یافته است.

در این راستا، نانسی فیزر، وزیر داخله آلمان اعلام کرده است که تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین سبب ایجاد درگیری‌های گسترده در اروپا شده که نظیر آن پس از جنگ جهانی دوم دیده نشده است.

وزیر داخله آلمان در ادامه افزود، دولت این کشور در تلاش است تا پناهجویان را زودتر در جامعه خود ترکیب کند و برای تحقق این امر نیز اقدامات بسیاری را روی دست گرفته، به ویژه برگزاری دوره‌های آموزش زبان که نیاز اصلی برای این پناهجویان است.

با این حال، دولت آلمان سرعت اخراج پناهجویان را نیز افزایش داده و بسیاری از کسانی که درخواست آن‌ها رد شده در مقایسه با گذشته با سرعت بیشتری از کشور خارج می‌شوند.

آلمانپناهندگیسوریه
نظرات (0)
افزودن نظر