رینا امیری محدودیت‌های زنان در افغانستان را ایدئولوژی طالبان نامید

رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا در امور زنان افغانستان اعلام کرده است که وضع محدودیت‌های جدید علیه زنان در افغانستان یک تصمیم ایدئولوژیکی است و ارتباطی با دین اسلام ندارد.

خانم امیری گفت، آمریکا بر حمایت از زنان افغانستان متعهد است و در زیر سلطه طالبان، این قشر را تنها نخواهد گذاشت.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد طالبان در قبال زنان افغانستان افزود، طالبان به دنیا می‌گوید که تصمیمات آن‌ها در قبال زنان مطابق با دین اسلام و فرهنگ این کشور است، اما در طول تاریخ هیچ حکومتی با حذف ۵۰ فیصد مردم یک جامعه به موفقیت نرسیده است.

این مقام آمریکایی ادامه داد، تصمیمات اخیر طالبان در محدود ساختن زنان افغانستان، نه تنها این قشر را تهدید می‌کند،‌ بلکه جان مردان و کودکان را نیز به خطر می‌اندازد، چرا که کمک‌های بشردوستانه در آستانه توقف قرار گرفته‌اند.

او همچنان تصریح کرد که در گفتگو با مقامات کشورهای اسلامی مانند عربستان، امارات، قطر و مالزی، همگی گفته‌اند که تصمیمات طالبان در محدودسازی زنان به اسلام آسیب می‌رساند.

این در حالی است که طالبان از یک و نیم سال پیش مکاتب را به روی دختران بالاتر از صنف ششم مسدود ساخته و در تازه‌ترین اقدام ضمن ممنوع کردن ورود زنان و دختران به دانشگاه‌ها، حضور آنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی را نیز منع کرده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستانرینا امیریزنان
نظرات (0)
افزودن نظر