منع حضور زنان باعث توقف فعالیت ۱۵۰ موسسه شده است

اداره برابری جنسیتی و توانمندی‌سازی زنان سازمان ملل متحد اعلام کرده است، پس از وضع محدودیت بر کار زنان در موسسه‌های غیردولتی از طرف طالبان، موسسات غیردولتی با چالش‌های بسیاری مواجه شده‌اند.

به گفته این اداره، از هر سه موسسه‌ای که دارای مدیران زن بوده‌اند، یکی از آن‌ها مجبور شده تا فعالت‌های خود را تا ۷۰ فیصد کاهش دهد.

افزون بر این، در گزارش این اداره تاکید شده است که ۳۰ فیصد از این موسسات به صورت کامل فعالیت خود را در افغانستان متوقف کرده‌اند.

گزارش این اداره نتیجه گفتگو با روسای ۱۵۱ موسسه‌ای بوده که در افغانستان از سوی زنان رهبری می‌شدند و یا تمرکز آن‌ها بیشتر بر روی زنان افغانستان بوده است.

اداره برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان تاکید ورزیده است که این اقدام طالبان بر عملیات‌ها و فعالیت‌های امدادی نجات تاثیرات بسیار بدی بر جای گذاشته است.

همچنین آمده است که کمبود زنان در جریان یک هفته گذشته روند توزیع کمک‌ها را با دشواری مواجه ساخته است، چرا که زنان نمی‌توانند به موسسات بروند.

این در حالی است که سخنگوی طالبان برخلاف تمام انتظارات و خشم جهانی به تازگی کار زنان در موسسات غیردولتی را با دزدی مقایسه کرده و گفته است که زنان باید برای امرار معاش راه‌های بدیلی برای خود بیابند.

بیشتر بخوانید:

حضور زنانسازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر