طالبان پشیمان نیست؛ ممنوعیت کار زنان مطابق با شریعت است و ادامه دارد

سخنگوی طالبان در تازه‌ترین اظهارات خود بار دیگر از فرمان ممنوعیت فعالیت زنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی افغانستان دفاع کرده است.

آقای مجاهد گفت، ممنوعیت فعالیت زنان در این موسسات مطابق با قوانین و شریعت اسلامی انجام پذیرفته و اکنون طالبان به این نتیجه رسیده که زنان نیاز به کار در موسسات غیردولتی و عرصه‌هایی که به آن‌ها نیازی نیست ندارند.

او در ادامه افزود، بر اساس فرمان طالبان که به دنبال اجرای شریعت اسلامی در کشور است، زنان افغان نباید برای کار به دفاتر غیردولتی بروند، درست مانند نهادهای دولتی که در یک سال و نیم گذشته بدون حضور زنان فعالیت کرده است.

وی در ادامه استدلال کرد، طالبان مسوول امنیت و مصونیت همه افغان‌ها هستند اما نمی‌توانند این امنیت را برای زنانی که در موسسات غیردولتی کار می‌کنند فراهم کنند.

این در حالی است که وزارت اقتصاد طالبان طی چند هفته گذشته حضور زنان در موسسات غیردولتی را ممنوع کرده و با وجود موج خشم و تهدیدات جهانی نسبت به عواقب این تصمیم، هیچگونه توجهی به جریانات ندارد و تنها بر محدودیت تاکید می‌کند.

گفتنی است، سخنگوی طالبان تمامی انتقادات جهانی را نادرست و توهین به اسلام عنوان می‌کند و همواره آن‌ها را مداخله در امور افغان‌ها می‌داند.

بیشتر بخوانید:

زنانسخنگوی طالبانشریعت
نظرات (0)
افزودن نظر