دیدارهای کرزی با چهره‌های سیاسی؛ گفتگوی ریییس جمهور پیشین با وزیر خارجه ترکیه

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان که برای اولین بار پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان اجازه خروج از کشور را یافته با وزیر خارجه ترکیه در آنکارا دیدار کرد.

مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در صفحه توییتری خود با انتشار عکسی از دیدار خود با حامد کرزی خبر داد.

وی در این پیام توییتری با مردم افغانستان ابراز همبستگی کرده و نوشته است که ترکیه از ثبات در افغانستان به گونه کامل حمایت می‌کند.

این در حالی است که خبرگزاری پژواک گزارش داده که آقای کرزی در ترکیه با کریم خلیلی و محمد محقق، از چهره‌های سیاسی افغان که پس از حاکمیت طالبان از افغانستان خارج شدند نیز دیدار کرده است.

این دو چهره در کنار ده‌ها چهره سیاسی دیگر عضو شورای عالی مقاومت برای نجات افغانستان هستند که پس از سرنگونی کابل در خارج از این کشور بر ضد طالبان ایجاد شده است.

در عین حال، سردار محمد رحمان اوغلی، عضو پیشین مجلس افغانستان که در ترکیه است می‌گوید، آقای کرزی در تلاش است تا زمینه‌های بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان و تشکیل حکومت فراگیر را در این کشور مساعد سازد.

این در حالی است که تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان اصلی‌ترین خواسته جهانی برای مشروعیت بخشیدن به طالبان است، اما این گروه حکومت خود را همه‌شمول می‌داند و هیچ تصمیمی برای استفاده از نیروهای غیر طالبانی ندارد.

بیشتر بخوانید:

کرزیوزیر خارجه ترکیه
نظرات (0)
افزودن نظر