ادعای سفیر پیشین ایران: همکاری طالبان و آمریکا برای مبارزه با داعش

سفیر پیشین ایران در افغانستان با انتشار یادداشتی مدعی شده است که همکاری آمریکا با طالبان برای مبارزه با داعش ادامه دارد.

به گفته محمدرضا بهرامی، بخش نظامی آمریکا از زمانی که مذاکرات میان آمریکا و این گروه در دوحه جریان داشت با بخش نظامی طالبان جهت محو داعش از افغانستان همکاری داشته است.

وی در ادامه گفت، اقتصاد کلان افغانستان همچنان از سوی طالبان مدیریت نمی‌شود و برای اثبات این ادعا، به صندوق امانی افغانستان در سوییس اشاره کرده است.

آقای بهرامی تاکید ورزیده است که انتقال ۳.۵ میلیارد دالر از ذخایر ارزی افغانستان به یک صندوق تازه‌تاسیس و نظارت بر آن از سوی تیم منتخب آمریکا و تزریق هفتگی ۴۰ میلیون دالر به بانک مرکزی افغانستان نشان می‌دهد که طالبان نقشی در مدیریت اقتصاد کشور ندارد.

او همچنین در بخشی از یادداشت خود اذعان کرده است که روابط میان طالبان و پاکستان دارای چالش‌هایی است و این گروه نتوانسته که توقع اسلام‌آباد را در این زمینه برآورده کند.

دیپلمات ارشد پیشین ایرانی در افغانستان همچنین نوشته است که طالبان برخلاف توقع چین نتوانسته که توقع این کشور را برآورده کند و از تحویل اعضای جنبش اسلامی ترکستان شرقی به چین خودداری کرده است.

شایان ذکر است، به باور این دیپلمات پیشین، با وجود اینکه چین فعالیت‌های اقتصادی مناسبی در افغانستان انجام می‌دهد، اما از زمان روی کار آمدن طالبان قرارداد اقتصادی مناسبی با این گروه امضا نکرده است.

بیشتر بخوانید:

طالبان و آمریکامبارزه با داعش
نظرات (0)
افزودن نظر