سفیر طالبان در پاکستان از تشکیل کمیته رسیدگی به چالش‌های سرحدی خبر داد

سردار احمد شکیب، کاردار سفارت افغانستان در پاکستان که از سوی طالبان تعیین شده در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، برای از میان برداشتن چالش‌های سرحدی میان طالبان و پاکستان یک کمیته ویژه تشکیل شده است.

این کمیته در حالی تشکیل شده که نیروهای طالبان و نیروهای پاکستانی تاکنون چندین بار در مرز سپین بولدک-چمن با یکدیگر به درگیری نظامی پرداخته‌اند.

آقای شکیب تاکید ورزید، زمانی که میان دو کشور اختلافی در بخش سرحدی روی می‌دهد، هر دو کشور باید از طریق تفاهم و گفتگو این اختلاف را برطرف کنند و برای همین منظور کمیته دو کشور تشکیل شده است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که در حال حاضر بیشتر از دو هزار و ۵۰۰ نفر از افغان‌ها به شمول کودکان، زنان، افراد بیمار و افراد سن بالا در زندان‌های پاکستان هستند.

در عین حال، اسدالله ندیم، آگاه مسائل نظامی با تاکید بر اینکه ادامه درگیری‌ها به ضرر هر دو کشور است افزود، بهتر است که طالبان وارد گفتگو با پاکستان شوند و موضوع را به نحوی حل کنند که منافع هر دو کشور تامین شود و منافع افغانستان زیر بار منافع پاکستان از بین نرود.

این در حالی است که نیروهای طالبان و پاکستان همواره در مناطق سرحدی به تبادل آتش پرداخته‌اند و بسیاری از ساکنان ولسوالی دند پتان در ولایت پکتیا به دلیل درگیری‌های مرزی خانه‌های خود را رها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

پاکستانسفارت افغانستانسفیر طالبان در پاکستان
نظرات (0)
افزودن نظر