دو مکتب در ولایت لغمان از سوی طالبان به بهره‌برداری سپرده شد

مسوولان ریاست معارف طالبان در ولایت لغمان اعلام کرده‌اند که روند ساخت دو باب مکتب دخترانه و پسرانه در دو ولسوالی الیشنگ و الینگار این ولایت از سوی یک موسسه مددرسان به پایان رسیده است.

عزت الله منصور، نماینده کمیته سوئد در ولایت لغمان گفت، یک مکتب برای پسران و یک مکتب برای دختران در این دو ولسوالی ساخته شده است و گنجایش مجموعا سه هزار دانش‌آموز را دارند.

در همین حال، دانش‌آموزان از اینکه توانسته‌اند یک ساختمان برای مکاتب خود داشته باشند ابراز خرسندی کرده و از طالبان می‌خواهند تا درها را به روی دختران بالاتر از صنف ششم باز کنند.

همزمان، بزرگان قومی و آموزگاران نیز تاکید دارند که مسدود ماندن مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم برای کشور چالش‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که مسوولان معارف طالبان در ولایت لغمان می‌گویند که برای بازگشایی مکاتب دخترانه در کشور گام‌هایی برداشته شده است.

شاه جهان ساجد، رییس معارف طالبان در ولایت لغمان می‌گوید، در مناطق سردسیر و دیگر ولایت‌های کشور از دختران صنف ۱۲ امتحان گرفته شده است که امید می‌رود پیشرفت بزرگی برای افغانستان باشد.

شایان ذکر است که در حال حاضر بیشتر از ۱.۵ سال از مسدود ماندن مکاتب دخترانه می‌گذرد و با وجود پافشاری‌های جهانی، طالبان تاکنون مکاتب دخترانه را باز نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

طالبانلغمان
نظرات (0)
افزودن نظر