برگزاری نشست جهانی پشتیبانی از آموزش زنان و دختران افغانستان در اندونزی

رینا امیری، فرستاده ویژه آمریکا برای زنان افغانستان از برگزاری نشست جهانی «پشتیبانی از آموزش دختران و زنان افغان» در اندونزی خبر داده است.

در خبرنامه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا آمده است که خانم امیری برای شرکت در این نشست که به صورت مشترک از سوی دولت‌های اندونزی و قطر برگزار می‌شود به اندونزی سفر کرده است.

در این خبرنامه تاکید شده است که خانم امیری از تاریخ پنج تا ۱۶ دسامبر به اندونزی، سوییس و ترکیه سفر خواهد کرد و در راستای آموزش زنان و دختران افغان فعالیت خواهد داشت.

در عین حال، معاون سخنگوی طالبان گفته است که حقوق بشر در افغانستان تامین شده و در چوکات اصول اسلامی، تمامی اتباع این کشور از حقوق خود برخوردار هستند

همزمان، شماری از دانش‌آموزان دختر در افغانستان می‌گویند، طالبان باید زمینه آموزش را برای آن‌ها فراهم کند، چرا که اگر دختران نتوانند به مکتب بروند، نیمی از جامعه افغانستان بی سواد خواهند ماند.

آگاهان مسائل سیاسی نیز بر این باورند که زنان باید فرصت آموزش و پیشرفت و توسعه را داشته باشند و به صدای آن‌ها باید احترام گذاشته شود.

گفتنی است، انتظار می‌رود که خانم امیری در جریان سفر خود با نمایندگان سازمان ملل و فعالان جامعه مدنی و حقوق زنان پیرامون وضعیت حقوق بشری در افغانستان گفتگو کند.

بیشتر بخوانید:

اندونزیزنان و دختران افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر