دست رد طالبان به خواسته جهانی؛ گفتمان ملی نیازی نیست، با طالبان همکاری شود

رییس کمیسیون تماس با شخصیت‌ها در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که نیاز به آغاز گفتمان ملی نیست، چرا که حاکمیت این گروه را زیر سوال خواهد برد.

آقای دلاور گفت، همه افغان‌ها باید دست به دست هم بدهند و وطن خود را آباد کنند، چرا که همه حق دارند به این کشور خدمت کنند.

او در ادامه افزود، راه‌اندازی گفتمان ملی ضرورت نیست و نباید پروسه دیگری آغاز شود که امنیت و حاکمیت ملی این گروه را زیر سوال قرار بدهد.

این اظهارات در حالی بیان شده که شماری از آگاهان جهانی شکل‌گیری گفتمان ملی را تنها راه‌حل برای برطرف شدن چالش‌های امروز افغانستان معرفی کرده بودند.

سید جواد سجادی، آگاه روابط بین‌الملل می‌گوید، تنها راه برای خروج از وضعیت جاری در افغانستان، راه‌اندازی آشتی ملی، اجماع ملی و گفتگوهای ملی است.

در عین حال، مسوولان کمیسیون تماس طالبان گفته‌اند که تاکنون ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از اشخاص مهم و چهره‌های سیاسی دولت پیشین به کشور بازگشته‌اند و در آینده نزدیک نیز باز خواهند گشت.

گفتنی است، پیشتر عبدالله عبدالله، حامد کرزی، توماس وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و گلبدین حکمتیار بر لزوم تشکیل گفتمان ملی در کشور تاکید کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

طالبانگفتمان ملی
نظرات (0)
افزودن نظر