طالبان بار دیگر کشت و استفاده از مواد مخدر را ممنوع و حرام اعلام کرد

وزارت داخله طالبان با انتشار اعلامیه‌ای گفته است، هرگونه کشت و استفاده از مواد مخدر و مواد نئشه‌آور از دیدگاه اسلام و شریعت حرام است.

در اعلامیه این وزارتخانه که در توییتر منتشر شده آمده است که هر نوع کاری که با مواد مخدر در ارتباط باشد جرم بزرگی در کشور پنداشته می‌شود.

در این اعلامیه تاکید شده است که با مرتکبین به جرم‌های مربوط به مواد مخدر مطابق با شریعت اسلامی برخورد خواهد شد و به دادگاه برای مجازات سپرده می‌شوند.

در همین راستا، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله طالبان با انتشار ویدیویی گفته است که در جریان یک سال گذشته ۴۵ تن مواد مخدر در انواع مختلف کشف و ضبط شده است.

آقای همکار در این ویدیو تاکید ورزیده است که هیچکس اجازه ندارد حتی در یک وجب از خاک افغانستان کوکنار و چرس بکارد و در صورت شناسایی به محاکم اسلامی سپرده خواهد شد.

پیش از این نیز طالبان هرگونه کشت و تولید مواد مخدر را ممنوع اعلام کرده بود، اما گزارش رسانه‌های بین‌المللی حاکی از آن است که وضعیت مواد مخدر در افغانستان تغییر چندانی نداشته و نسبت به تولید آن همچنان نگرانی‌ها پابرجاست.

سازمان ملل نیز هشدار داده بود که عواید به دست آمده از تولید مواد مخدر پس از اعلان ممنوعیت از سوی طالبان از ۴۰۰ میلیون دالر به یک میلیارد دالر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

طالبانمواد مخدر
نظرات (0)
افزودن نظر