طالبان از جمع‌آوری صدها میلیارد افغانی عواید در یک سال گذشته خبر داد

وزارت مالیه طالبان اعلام کرده است که پس از روی کار آمدن این گروه در افغانستان، این وزارتخانه تاکنون ۱۹۷ میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری کرده است.

به گفته رییس عمومی عواید این وزارتخانه، عواید وزارت مالیه طالبان بیشتر از مصارف دولتی است و به همین دلیل بخش زیادی از پروژه‌های انکشافی آغاز شده است.

آقای معراج ضمن تایید بحران اقتصادی در کشور گفت، جامعه جهانی عامل اصلی گسترش این بحران است، اما وزارت مالیه طالبان اراده برطرف کردن این چالش‌ها را دارد.

وی در ادامه گفت،‌ آمار و ارقام ارائه شده در پیوند با فقر در افغانستان به اندازه‌ای که سازمان‌های بین‌المللی هشدار می‌دهند نیست.

او در ادامه افزود، افغانستان دست گدایی به کشورهای دیگر دراز نمی‌کند، در حالی که کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا نظام اقتصادی و بازرگانی این کشور را فلج کنند.

این مقام وزارت مالیه طالبان خاطرنشان ساخت که فساد اداری و مالی در تمامی ادارات زیر مجموعه این وزارتخانه به صفر رسیده است.

رییس عمومی عواید وزارت مالیه طالبان در انتها تاکید ورزید که تمامی ادارات عایداتی به سامانه‌های پیشرفته الکترونیکی متصل شده‌اند و بیشتر درآمد گمرکات، مستوفیت‌ها و دیگر ادارات دولتی از این طریق جمع‌آوری می‌شود.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان و اعمال تحریم‌های مختلف اقتصادی به این گروه، بحران شدیدی در کشور حاکم شده و نهادهای بین‌المللی نسبت به زمستان پیش رو هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

عوایدوزارت مالیه
نظرات (0)
افزودن نظر