آمریکا از افزایش فشار به طالبان برای تشکیل حکومت فراگیر خبر داد

وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین خبرنامه خود گفته است، برای ایجاد یک حکومت فراگیر در افغانستان از فشارهای بیشتری استفاده خواهد کرد.

در خبرنامه منتشر شده از سوی این وزارتخانه آمده است که دولت این کشور از همه ابزار اقتصادی و دیپلماتیک استفاده می‌کند تا حقوق بنیادی شهروندان افغانستان تامین شود.

همچنین گفته شده که حکومت فراگیر باید از پشتیبانی گسترده مردم افغانستان به ویژه زنان و اقلیت‌های قومی در افغانستان برخوردار باشد.

همزمان، طالبان در واکنش به این خبرنامه گفته‌اند که حکومت همه‌شمول مورد توجه این گروه است و در این زمینه نیازی به فشار بیرونی نیست.

آقای مجاهد، سخنگوی طالبان گفت، تشکیل حکومت همه‌شمول مسئله داخلی افغانستان است و در این زمینه فرمایشات بیرونی معقول نیست .

در عین حال، آگاهان مسائل سیاسی نیز می‌گویند، طالبان باید افراد ماهر و مسلکی را در تشکیلات حکومتی خود قرار دهند و این کار از طریق یک قوت متمرکز و عادلانه انجام شود.

این خبر در حالی منتشر شده که آمریکا از یک برنامه مهاجرتی تازه خبر داده و انتظار می‌رود که افغان‌های مقیم این کشور بتوانند به راحتی خانواده‌های خود را از افغانستان خارج کنند.

بیشتر بخوانید:

آمریکاحکومت فراگیرطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر