آغاز نشست کشورهای بزرگ اقتصادی با تمرکز بر جنگ اوکراین

اجلاس ۲۰ کشور برتر اقتصادی موسوم به گروه ۲۰ از امروز در جزیره بالی اندونزی آغاز شد.

این دور از اجلاس گروه ۲۰ با تمرکز بر جنگ اوکراین آغاز شد و رییس جمهور اندونزی در سخنرانی افتتاحیه تاکید ورزید که جهان باید از یک جنگ سرد دیگر خودداری کند.

در مراسم افتتاحیه این نشست، رهبران کشورهای آلمان، آمریکا، فرانسه و چندین کشور دیگر حضور داشته و از جانب روسیه، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور حضور داشت.

رییس جمهور اندونزی هشدار داد که جهان گزینه دیگری ندارد و برای نجات نیاز به همکاری گسترده وجود دارد و گروه ۲۰ باید شتاب‌دهنده بازیابی اقتصادی همه‌شمول باشد و از تقسیم کردن دنیا به بخش‌های مختلف و آغاز جنگ سرد جلوگیری کند.

ولادیمیر ریلنسکی، رییس جمهور اوکراین به درخواست رییس جمهور اندونزی به صورت ویدیویی سخنرانی کرد و گفت، گروه ۲۰ باید جنگ متجاوزانه روسیه در اوکراین را پایان داده و برای تحقق صلح گام بردارد.

در عین حال، چارلز میشل، رییس شورای اتحادیه اروپا نیز خواستار اعمال فشار جامعه جهانی بر روسیه شده و گفت، اجلاس گروه ۲۰ اهمیت زیادی دارد تا مسکو وادار به توقف استفاده از غذا و انرژی به عنوان سلاح شود.

گفتنی است، اجلاس گروه ۲۰ با انتشار یک اعلامیه پایان خواهد یافت و به گفته خبرگزاری‌ها، روسیه پذیرفته که در این اعلامیه جنگ اوکراین محکوم شناخته شود.

بیشتر بخوانید:

اوکراینجنگ اوکراین
نظرات (0)
افزودن نظر