تاکید اداره محیط زیست افغانستان بر انتقال پول و تکنالوژی برای مقابله با تغییرات اقلیمی

اداره محیط زیست افغانستان اعلام کرده است که در صورت حضور در نشست اقلیمی کوپ-۲۷، مسوولان این اداره می‌توانستند آسیب‌پذیری‌های اقلیمی کشور را انعکاس بدهند.

به گفته روح الله امین، از مسوولان اداره محیط زیست افغانستان تحت کنترل طالبان، این کشور برای سازگاری با تغییرات اقلیمی نیازمند انتقال تکنالوژی و جلب کمک‌های مالی و ظرفیت‌سازی است.

وی در ادامه افزود، این اداره ۱۱ برنامه محیط زیستی در «صندوق اقلیم سبز» در بخش‌های زراعت، تنوع حیات، آب و انرژی آماده کرده است.

آقای امین در ادامه افزود، محور برنامه افغانستان بر مساله سازگاری با تغییرات اقلیمی بوده، چرا که این کشور سهم ناچیزی در آلایندگی‌هایی داشته که به تغییرات اقلیمی منجر شده است.

به گفته این عضو اداره محیط زیست، مطابق با آمار تنها ۰.۰۳ فیصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان از سمت مردم افغانستان است.

در عین حال، رییس اداره محیط زیست طالبان نیز با تاکید بر اینکه محیط زیست یک مساله جهانی است گفت، به محیط زیست و تغییرات اقلیمی باید به عنوان یک مساله انسانی نگاه شود و از ارتباط آن با سیاست پرهیز گردد.

این در حالی است که به دلیل عدم مشروعیت طالبان در افغانستان، این کشور بدون دولت در نظر گرفته شده و هیچ نماینده‌ای از افغان‌ها در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل حضور نداشته است.

بیشتر بخوانید:

تغییرات اقلیمیمحیط زیست افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر