کمتر از دو هفته تا پایان کار راه‌آهن هرات-خواف باقی مانده است

اداره راه‌آهن افغانستان اعلام کرده است که کار ساخت قطعه سوم راه‌آهن هرات-خواف در جریان است و تا کمتر از دو هفته دیگر به پایان خواهد رسید.

به گفته مسوولان اداره راه‌آهن طالبان، به زودی، هیاتی از سوی این اداره برای گفتگو با مقامات ایرانی به این کشور سفر خواهد کرد.

سخنگوی اداره راه‌آهن طالبان گفته است، این هیات در سفر خود به ایران موضوعات مشخصی را به بحث خواهد گرفت و پیرامون همکاری ریلی و آغاز انتقالات گفتگو خواهد کرد.

آقای درانی در ادامه افزود، هیات اعزامی طالبان در سفر خود به ایران از کارخانه‌های تولید ریلی این کشور نیز بازدید به عمل خواهد آورد.

این در حالی است که به باور اتاق صنایع و معادن افغانستان که در کنترل طالبان قرار دارد، بهره‌برداری از این راه‌آهن می‌تواند نقش پررنگی در کاهش هزینه کالاهای بازرگانی داشته باشد.

سخی احمد پیمان، معاون اتاق صنایع و معادن گفت، خط ریلی می‌تواند از نظر زمان و هزینه موثریت زیادی داشته باشد و به ویژه در بخش صادرات مواد معدنی افغانستان به ایران و ترانزیت کالا بین دو کشور سهولت‌های زیادی ایجاد کند.

آگاهان مسائل اقتصادی نیز بر این باورند که راه‌آهن می‌تواند مصارف صادرات و واردات کشور را کاهش داده و از خراب شدن جاده‌ها نیز جلوگیری کند.

گفتنی است، افغانستان دارای سه راه‌آهن با کشورهای همسایه است و بیشتر صادرات و واردات آن از طریق این خطوط ریلی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راه‌آهنهرات – خواف
نظرات (0)
افزودن نظر