تلاش مسوولان وزارت تجارت طالبان برای ایجاد نمایشگاه دایمی قالی در افغانستان

مسوولان ریاست صنعت و تجارت در ولایت بلخ می‌گویند، به زودی یک نمایشگاه دایمی قالی را در این ولایت برگزار خواهند کرد و در زمینه بازاریابی برای تولیدات داخلی کارهای بیشتری انجام می‌شود.

به گفته نصیر احمد نیازی، معاون مالی و اداری ریاست صنعت و تجارت طالبان در بلخ، برای راه‌اندازی این نمایشگاه تلاش‌های بسیاری در همکاری با اتحادیه قالی بافان افغانستان آغاز شده است.

آقای نیازی گفت، افغانستان باید یک مارکت دایمی برای قالی داشته باشد و طالبان این کار را آغاز کرده و تاکنون ۷۰ فیصد از کار نیز پیش رفته است.

در عین حال، مسوولان اتحادیه قالینبافان شمال نیز اعلام کرده‌اند که تولید قالی در مقایسه با گذشته و پس از روی کار آمدن طالبان تا ۲۵ فیصد افزایش یافته است.

محمد انور رحیمی، مسوول اتحادیه قالی بافان شمال می‌گوید، بخشی از قالی های دست‌باف افغانستان به صورت قاچاق به دیگر کشورها فرستاده می‌شود و به نام آن کشورها به فروش جهانی می‌رسد.

تولیدکنندگان در حالی از افزایش تولید قالی در کشور خبر می‌دهند که بازار فروش آن در داخل و خارج از کشور به شدت سرد شده است.

قالی های دست باف شمال افغانستان از شهره ویژه‌ای برخوردار هستند و با رنگ و سبک‌های مختلف خود در گذشته، بازار جهانی بسیار داغی داشتند.

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه دایمی قالیوزارت تجارتوزارت تجارت طالبانوزارت تجارت و صنايع افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر