زنان برای بازگشایی مکاتب دخترانه بار دیگر به خیابان آمدند

شماری از زنان و فعالان حقوق زن افغان بار دیگر در اعتراض به بسته ماندن مکاتب دخترانه دست به اعتراض زده و به خیابان‌ها آمدند.

این زنان که به همراه شماری از دانش‌آموزان دختر به خیابان‌ها آمده و شمارشان به ده‌ها نفر می‌رسید شعار «درس،‌بی ترس» سر داده و از سران طالبان خواستند تا مکاتب دخترانه را در سریع‌ترین زمان بازگشایی کنند.

این افراد ضمن انتقاد از عملکرد یک سال گذشته طالبان گفته‌اند، بیشتر از ۴۰۰ روز است که دختران به مکتب نرفته‌اند و این گروه تاکنون هیچ تغییری در سیاست‌های خود در قبال آموزش دختران نیاورده است.

معترضان می‌گویند، ممنوعیت رفتن دختران به مکاتب اوج خشونت طالبان علیه زنان در افغانستان را نشان می‌دهد و جامعه جهانی باید به طالبان فشار بیشتری بیاورد تا هرچه زودتر دروازه‌های مکاتب را باز کنند.

این اعتراضات در حالی بیان می‌شود که روز گذشته، فرهاد دریا، آوازخوان معروف افغانستان با راه‌اندازی کارزاری به نام «درس-بی‌ترس» از دانش‌آموزان مکاتب خواست تا بدون ترس به مکاتب خود بازگردند.

براساس گفته‌ها، طالبان معترضین را که در مقابه مکتب الفتح در مکروریان تجمع کرده بودند متفرق ساخته و به وزارت داخله راپور آن‌ها را ارسال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مکاتب دخترانه
نظرات (0)
افزودن نظر