نگرانی جامعه جهانی از بدرفتاری طالبان با زنان

بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار در تازه‌ترین اظهارات خود نسبت به رفتار نیروهای نظامی طالبان با زنان افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

جان ساپکو گفته است، نبود پولیس مسلکی باعث شده تا رفتارهای خشونت‌آمیزی با زنان در افغانستان ایجاد شود و امروز مردم دنیا شلاق خوردن زنان در خیابان‌های افغانستان را ببینند.

آقای ساپکو که در یک نشست در ایتالیا سخنرانی می‌کرد تاکید ورزید که پولیس افغانستان در حال حاضر زیر نظر فردی رهبری می‌شود که در فهرست افراد تحت پیگرد آمریکا قرار دارد.

وی در ادامه افزود، از بزرگ‌ترین ناکامی‌های آمریکا در جریان بیست سال حضور در افغانستان ناتوانی در آموزش پولیس ملی این کشور بود که باعث سرنگونی زودهنگام افغانستان نیز شد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که شماری از پایتخت‌نشینان در افغانستان از رفتار بد طالبان و نیروهای پولیس پیشین افغانستان که زیر نظر طالبان در وزارت داخله فعالیت دارند انتقاد می‌کنند.

اظهارات بازرس ویژه آمریکا در حالی بیان می‌شود که در جریان ۲۰ سال گذشته، آمریکا اصلی‌ترین تمویل کننده مالی افغانستان بوده و برای نیروهای نظامی این کشور تسلیحات جنگی فراهم می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

جامعه جهانیزنانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر