تاکید ازبکستان و اروپا بر جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به کانون هراس‌افگنی

شوکت میرضیایف، رییس جمهور ازبکستان در دیدار با رییس شورای اروپا بر لزوم جلوگیری از تبدیل شدن دوباره افغانستان به کانون هراس‌افگنی در دنیا تاکید کرده است.

در اعلامیه منتشر شده از سوی شورای اروپا آمده است که در این دیدار شارل میشل، رییس شورای اروپا با آقای میرضیایف پیرامون وضعیت بشری، جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به تهدیدی برای منطقه و جهان، تشکیل دولت فراگیر و رعایت حقوق بشر صحبت کرده است.

دو طرف در اعلامیه مشترک خود گفته‌اند که وضعیت بشری در افغانستان با فرارسیدن زمستان نگرانی بزرگی است و این کشور به کمک‌های بشردوستانه زیادی نیاز دارد.

رییس جمهور ازبکستان گفته که کشورش ابتکاری برای ایجاد گروه بین‌المللی برای گفتگو با طالبان ایجاد کرده و بر نیاز ایجاد یک حکومت همه‌شمول در این کشور تاکید دارد.

در بخشی از این اعلامیه آمده است که دو طرف به اهمیت خط آهن افغانستان پرداخته و گفته‌اند که پروژه ترمز-مزارشریف-کابل که تا پیشاور پاکستان ادامه می‌باید یک پروژه مهم برای منطقه است.

این در حالی است که آگاهان اقتصادی این پروژه را برای افغانستان با اهمیت خوانده و می‌گویند که مدیریت درستی برای این پروژه در داخل این کشور نیاز است تا به سرانجام خوب برسد.

بیشتر بخوانید:

ازبکستانافغانستانبرق وارداتی از ازبکستان
نظرات (0)
افزودن نظر