شهروندان چقدر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند

شماری از شهروندان هرات از استفاده چند ساعته در روز از اینترنت خبر میدهند. انان میگویند روزانه به دلیل ارتباطات و اموری که برایشان با اهمیت است و همچنین تحقیق و سرگرمی از اینترنت در حدود دو سه ساعت الی چندین ساعت متوالی استفاده میکنند.  این شهروندان میگویند بیشتر از شبکه های اجتماعی کار گرفته و در این بین واتس اپ تلگرام و فیس بوک استفاده بیشتری برایشان دارد.

در همین حال دانشجویان هرات هم میگویند به دلیل ایجاد ارتباط با سایر افراد و یا هم رد و بدل موضوعات علمی دانشگاهی شان استفاده میکنند. به گفته انان شبکه های اجتماعی استفاده بیشتری از بستر وسیع اینترنت دارد.

شمار دیگری هم هستند در شهر هرات که در طول روز ساعت ها در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و انستاگرام حضور دارند. انان میگویند بیکاری و نبود سرگرمی باعث شده تا بیش از اندازه از این صفحات اجتماعی استفاده کنند.

استفاده از شبکه های اجتماعی در بین شهروندان هرات طی سال های گذشته روند صعودی داشته و کمتر کسی از جوانان هرات را میتوان پیدا کرد که در شبکه های مجازی عضو نباشد. کارشناسان اما میگویند روی اوردن جوانان به شبکه های اجتماعی در کنار اینکه مزایای زیادی دارد اما ممکن است به موضوعات شنیعی مانند شایعه پراکنی و رد و بدل خبرها و اطلاعات نادرست نیز منجر شود.

شبکه های اجتماعی
نظرات (0)
افزودن نظر