کار بازسازی شاهراه زرنج-دلارام از سوی ریاست فواید عامه نیمروز آغاز شد

ریاست فواید عامه طالبان در ولایت نیمروز از آغاز روند بازسازی شاهراه زرنج-دلارام با هزینه‌ای بیش از ده میلیون افغانی خبر داد است.

به گفته رییس فواید عامه ولایت نیمروز، این شاهراه با هزینه ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار افغانی قرارداد شده و با تکمیل آن، بخش زیادی از چالش‌های مردم این ولایت برطرف خواهد شد.

این در حالی است که مردم در ولایت نیمروز به شدت از خرابی شاهراه این ولایت ابراز نگرانی کرده و بارها از طالبان خواسته‌اند تا در زمینه بازسازی آن اقداماتی انجام بدهند.

ساکن این ولایت می‌گویند که موتورها به دلیل خرابی جاده از سرعت خود کم می‌کنند که چالش‌های بسیاری برای بیماران ایجاد می‌کند و آن‌ها را با مرگ مواجه می‌سازد.

در عین حال، رانندگان موترهای بزرگ و سنگین نیز تاکید دارند که با بازسازی و ترمیم این جاده بخش زیادی از چالش‌های آن‌ها برطرف خواهد شد.

این در حالی است که در نتیجه جنگ‌های ۲۰ ساله در افغانستان، بخش زیادی از جاده‌های درون شهری و جاده‌های اصلی که ولایت‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند تخریب شده‌اند.

شایان ذکر است که در دولت پیشین همواره تخریب جاده‌های عمومی و امکانات شهری مانند پل‌ها و پلچک‌ها از سوی دولت اشرف غنی به طالبان نسبت داده می‌شد.

بیشتر بخوانید:

زرنجشاهراهفواید عامه
نظرات (0)
افزودن نظر