افزایش بی‌پشینه بیماری‌های روانی در هرات

مسوولان شفاخانه حوزوی ولایت هرات اعلام کرده‌اند، آمار مبتلایان به بیماری‌های روانی در این ولایت افزایش یافته و در شش ماه اول سال جاری به بیش از دو هزار نفر رسیده است.

به گفته داکتر عبدالقیوم محمدی، مسوول سرویس صحت روانی شفاخانه حوزوی هرات، تعداد افرادی که به دلیل بیماری‌های روانی طی شش ماه اول سال جاری به این مرکز مراجعه کرده‌اند به دو هزار و ۳۲۴ نفر رسیده است و در شش ماه دوم نیز نزدیک به دو هزار و ۱۰۰ نفر مراجعه کردند.

آقای محمدی در ادامه افزود، بیشتر این بیماران را زنان تشکیل می‌دهند، به طوری که از میان افراد مراجعه‌کننده، یک هزار و ۵۲۹ نفر زن هستند.

افرادی که برای درمان به شفاخانه حوزوی هرات مراجعه کرده‌اند می‌گویند، فقر و بیکاری مهم‌ترین عواملی هستند که سطح ابتلا به این بیماری را در میان جوانان، به ویژه زنان افزایش داده‌اند.

از طرفی، روانشناسان در هرات بر این باورند که بیماری‌های روانی با مشورت، تحریک و انگیزه قابل درمان هستند.

علی احمد مختار، متخصص روانشناسی در هرات می‌گوید، اختلافات خانوادگی، محرومیت از تحصیل، چالش‌های اقتصادی، بیکاری، ازدواج‌های اجباری و دیگر محدودیت‌هایی که به زنان افغان تحمیل شده تاثیر زیادی روی آمار بیماری‌های روانی گذاشته است.

گفتنی است، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات نیز در این خصوص می‌گوید، جنگ چهل ساله بزرگ‌ترین دلیل برای افزایش بیماری‌های روانی در کشور است که بیشتر زنان را آزار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

آبدات تاریخی ولایت هراتبیماری‌های روانیهرات
نظرات (0)
افزودن نظر