معلولان در هرات: مردم به آنان به دیده تحقیر می‌بینند

شماری از نابینایان شهر هرات با بیان مشکلات عدیده خود از جامعه و حکومت طالبان خواهان همیاری خود هستند.

این نابینایان میگویند انان در عبور و مرور، تحصیل، کاریابی و سایر مواردی که از جمله نیازهای  اولیه زندگی انان است مشکلات عدیده ای دارند که این مشکلات به دست مردم و حکومت حل شدنی هستند.

در همین حال این افراد از جامعه و حاکمیت میخواهند تا به آنان با دیده تحقیر ننگریسته و با آنان به مثابه افراد دیگر جامعه برخورد کنند.

مسئولان در موسسه رفاهی خدماتی نابینایان افغانستان ضمن تاکید بر رعایت حال نابینایان در کشور میگویند در هرات شش هزار نابینای مطلق وجود دارد و تعداد افرادی که مشکل بینایی دارند را ۲۰ هزار نفر میدانند.

عبدالرحمان شریفی مسئول موسسه رفاهی و خدماتی نابینایان افغانستان می‌گوید این افراد از تمام اقشار جامعه مخصوصا خانواده ها و حاکمیت میخواهند تا به نابینایان کشور بیش از پیش بها دهند.

به گفته شریفی افراد نابینای زیادی در هرات وجود دارد که توانایی های زیادی دارند اما زمینه انجام فعالیت را ندارند لذا از حکومت طالبان خواهان ایجاد فضا برای کار آنان هستند.

از سوی دیگر مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات هم تمجید از نابینایان را به صورت صوری را بسنده ندانسته و از مردم میخواهند که با ترحم به حال خود نه به حال نابینایان به آنان یاری برسانند.

عدم توجه به معلولان در هرات از گذشته ها تا حال منجمله موضوعاتی بوده که بارها برای حل آن دادخواهی صورت گرفته است.

کارشناسان در این مورد میگویند به دلیل صوری بودن این دادخواهی ها هنوز هم مشکلات این قشر پا برجاست. اینبار اما اولین باریست که در حاکمیت طالبان در کشور چنین برنامه ای در هرات برگزار میگردد.

دیده شود که ایا در این حاکمیت توجهی به این قشر صورت خواهد گرفت یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

معلولاننابینایانهرات
نظرات (0)
افزودن نظر