تاکید ملابرادر بر افزایش کیفیت تولیدات داخلی

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان در نشست اقتصادی اداره نورم و استندرد این گروه گفت، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های تولیدی افغانستان باید تولیدات خود را با معیارها و استندردهای بین‌المللی برابر کنند.

در این نشست که زیر نام «حمایت و تشویق بخش ذوب آهن افغانستان جهت رشد اقتصاد ملی» برگزار شد، آقای برادر تاکید ورزید که اگرچه اقتصاد در اولویت این گروه است، مهم‌ترین مسئله در اقتصاد افزایش کیفیت تولیدات داخلی است.

او خاطرنشان ساخت که به عنوان یک فرد مسوول در طالبان از صنعتگران و بازرگانان می‌خواهد تا تولیدات خود را مطابق با معیارهای بین‌المللی تطبیق کنند چرا که کیفیت و استندرد برای رونق کشور بسیار مهم است.

وی در ادامه اذعان کرد که طالبان از هیچ تلاشی برای رشد صنعت در کشور دریغ نمی‌کند و آن را از مهم‌ترین پایه‌های تقویت اقتصاد می‌داند.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان اذعان کرد که استخراج معادن آهن را با یک برنامه شفاف به داوطلبی خواهد گذاشت تا در آینده شرکت‌های تولیدی با کمبود مواجه نشوند.

در عین حال، مسوولان وزارت شهرسازی و اداره نورم و استندرد نیز از شرکت‌های ذوب آهن می‌خواهند تا دیدگاه خود را پیرامون تولیدات معیاری با آن به اشتراک بگذارند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که به تازگی مقام‌های طالبان گفته‌اند که رشد اقتصادی کشورهای دیگر در یک شبانه‌روز انجام نپذیرفته و افغانستان هم با گذشت زمان به یک کشور صنعتی تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ریاست‌الوزرایطالبانملابرادر
نظرات (0)
افزودن نظر