نگرانی دانش‌آموخته‌های دختر از بی‌سرنوشتی و آینده نامعلوم

شماری از دانشجویان دختر در ولایت ننگرهار که به تازگی از یک نهاد آموزش نیمه عالی دانش‌آموخته شده‌اند می‌گویند که نسبت به آینده خود نگران هستند.

این دانشجویان که به تازگی از انستیتوت طبی خصوصی امام غزالی در جلال‌آباد فارغ شده‌اند می‌گویند، نسبت به تغییرات در آینده امیدوار هستند اما سرنوشت نامعلوم آن‌ها را آزاد می‌دهد.

این در حالی است که مقام‌های طالبان در ریاست صحت عامه ننگرهار اطمینان می‌دهند که فرصت‌های شغلی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل فراهم خواهد شد.

داکتر امیر محمد آفتاب، رییس صحت عامه طالبان برای ولایت ننگرهار می‌گوید، برای آن دسته از دانش‌آموخته‌هایی از طب ننگرهار فارغ شده‌اند زمینه کار فراهم خواهد شد.

وی در ادامه افزود، این ریاست در تلاش است تا در مراکز صحی در شهر و ولسوالی‌ها برای دانش‌آموخته‌های طبی دختر کار ایجاد کند.

در عین حال، دانشجویان دانش‌آموخته دختر ننگرهار تاکید دارند که باید افراد مسلکی در نهادهای دولتی حضور داشته باشند، در حالی که افراد غیر مسلکی در ادارات حضور دارند و بر زندگی افراد دانش‌آموخته تاثیر منفی گذاشته‌اند.

شایان ذکر است که روز گذشته ۲۵۰ نفر از دانشجویان انستیتوت خصوصی طبی در ولایت ننگرهار شامل ۱۰۰ دختر و ۱۵۰ پسر سند دانش‌آموختگی خود را دریافت کرده و از طالبان خواستند تا زمینه کار برای آن‌ها فراهم کنند.

بیشتر بخوانید:

 

دانش‌آموخته‌دختردختر در ولایت ننگرهار
نظرات (0)
افزودن نظر