پنتاگون به کشتار ۱۲ غیرنظامی در روز خروج از افغانستان اذعان کرد

وزارت دفاع آمریکا یا پنتاگون با انتشار گزارشی اذعان کرده است که ۱۲ غیرنظامی را یک روز پیش از خروج از افغانستان به قتل رسانده است.

در گزارش منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمریکا آمده است که در اثر این عملیات نافرجام، ۱۲ نفر جان خود را از دست داده و دو غیرنظامی دیگر نیز به شدت زخمی شدند.

وزارت دفاع تصدیق کرده است که این افراد در جریان عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی جان خود را از دست داده و هفت نفر از آن‌ها کودکان بوده‌اند.

این حمله هوایی که در سال ۲۰۲۱ در کابل انجام پذیرفت باعث شد تا جنرال فرانک مکنزی، رییس وقت فرماندهی مرکزی ایالات متحده بابت آن عذرخواهی کند و تحقیقات نیروی هوایی آمریکا آغاز شود، اما هیچ یک از مقامات ارتش این کشور جریمه نشدند.

در این گزارش همچنین آمده است که در جریان دو حمله هوایی جداگانه دیگر در هرات و قندهار نیز دو غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

با وجود اینکه وزارت دفاع آمریکا گفته بود که برای خانواده‌های این دو قربانی خسارت در نظر گرفته و پرداخت شده است، اما این گزارش نشان می‌دهد که هیچ خسارتی برای آن‌ها داده نشده است.

گفتنی است، یک روز مانده به خروج آمریکا از افغانستان، حمله انتحاری در فرودگاه کابل باعث کشته شدن چند سرباز آمریکایی شد و نیروهای هوایی این کشور یک خانه را در کابل به ظن حضور داعش بمباران کرد، در حالی که کودکان در آن خانه بودند و همگی کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانپنتاگونوزارت دفاع آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر